Jeg skal levere inn urin som er samlet over en periode på 24 timer, hvor stor beholder trenger man da egenlig?
Printable View
Jeg skal levere inn urin som er samlet over en periode på 24 timer, hvor stor beholder trenger man da egenlig?
Hei :)
Jeg hentet beholder hos blodbanken på sykehuset. De spurte hva som skulle måles, jeg skulle måle josd, og så fikk jeg beholder av de.
Den beholder rommet forøvrig 3L...
Tussemaja :)
Takk for svar :-)
Jeg ba nemlig om 3L på apoteket, men ser jeg har fått 1300mL. Og da holder jo ikke det vil jeg tro..
Hei.
Jeg pleier å ha en døgn-diurese på ca. 2 liter. Får en sprøyte-lignende sak fra fastlegen, trekker opp 10 ml som sendes til Hormonlab.på Aker sammen med resten av blodprøvene. Sikkert flere måter å gjøre dette på men syntes dette er greit. Lykke tilhjerte1
OK :-)
JEg skulle visst ha med meg hele beholderen ned til legekontoret.Kult syn igrunn. Hehehe.
Kjøp vanndunk f eks på Jernia. Hvor stor du trenger, kommer an på hvor mye du drikker. Jeg hadde diurese på 3.5 liter den enen gangen og 4 den andre, så for meg er 5 liters dunk passe.....
Jeg hentet ut en 2,5 liters beholder på det lokale legekontoret. Havnet på 2,3 liter, så jeg var litt bekymret om det skulle være for liten dunk i slutten he-he.
...Jeg har observert at med lav aldosteron og sllitne binyrer hadde jeg ikke nok plass i en 3-liters dunk. Mens nå, når jeg er endel bedre, alsosteron har steget mye og jeg klarer meg akkurat med 1,5 L flaske ;)
Når jeg skal måle døgnurin, får jeg med meg dunken fra legekontoret og betaler heller ikke for den, mens jeg for en del år tilbake betalte 10 kroner for en dunk.
Mulig det er ulik praksis hvis det er slik at noen må kjøpe dem. Legekontoret jeg bruker er offentlig smilnej1
Jeg fikk utlevert dunk på prøvelaben ved Aker sykehus. Betalte ingen ting.