Sv: Endokrinologne på Aker
Nå har jeg bare vært der en gang, men han synes ikke at det at jeg hadde hatt TSH over 3 i lange tider selv om jeg var under levaksinvehandling, var "unormalt".
Da jeg var der ble det tatt et lass med blodprøver, ingen fysisk undersøkelse men klar beskjed om at hvis de skulle "bry seg", så skulle de ha ansvar for dosering av medisiner og ikke f.eks. fastlege eller "min" endo ved sykehuset her.
Jeg opplever det er svært vanskelig, for ikke å si umulig, og få kontakt med legen nå i ettertid. Skal dit igjen 1.desember for "komplett gjennomgang av blodprøvesvarene".
Sv: Endokrinologene på Aker
Hei Ingvild
Du bør nok ikke ha altfor store forhåpninger til endokrinologene på Aker -
mulig med unntak av Louise Koren Dahll, da :?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
.. skrive en mail direkte til Louise Dahl og forklare ståa, saklig og nøkternt (som leger liker vil jeg anta)?
Mailadr er
LouiseKoren.Dahll@akersykehus.no
Din historie er sterk- 16 år på Levaxin og drastisk bedring etter overgang til thyroid.
Om legene får høre slike historier, kan det være med å redusere skepsisen tenker jeg...
..
Hva Aker gjelder så har jeg kun vært hos SS Hammerstad -
jeg håper iallefall at det ikke er henne eller I Norheim du skal til :?:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Siven
Hva synes dere? Skal jeg videresende mailen fra Aker til NTF og skrive at dette sikkert er aktuell info for dem?
Får litt lyst til å provosere!!
Det burde de vide allerede alt om, når man ser hvem bl.a. er
medlemmerne af
det faglige råd i
denne forening:
"Medlemmer i rådet er professor Peter F. Hjort, endokrinologene Ingrid Norheim
og Sara Hammerstad fra Thyreoideapoliklinikken, Aker universitetssykehus". :mrgreen:
Hvis du ikke har lest om NTF her inne - så har flere skrevet som sine erfaringer og tanker om NTF og Bente Bakke
Koren Louise Dahl har været talt om herinde på meget forskellig måde. Og der var noget, jeg ku huske her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13294
:mrgreen: Nielsigne
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BenteR
Nå har jeg bare vært der en gang, men han synes ikke at det at jeg hadde hatt TSH over 3 i lange tider selv om jeg var under levaksinvehandling, var "unormalt".
Da jeg var der ble det tatt et lass med blodprøver, ingen fysisk undersøkelse men klar beskjed om at hvis de skulle "bry seg", så skulle de ha ansvar for dosering av medisiner og ikke f.eks. fastlege eller "min" endo ved sykehuset her.
Jeg opplever det er svært vanskelig, for ikke å si umulig, og få kontakt med legen nå i ettertid. Skal dit igjen 1.desember for "komplett gjennomgang av blodprøvesvarene".
Ja TSH på over 3 var mye! Hva er din Ft4 på da?
Jeg har også ganske høy TSH nå..Håper jo de kan gjøre noe med det, siden jeg har så mange symptomer....Men det høres jo ikke lovende ut....
Si fra hvordan det gikk på timen da! Hvis ikke de kan gjøre noe, blir det vel privatklinikk.
Hva slags blodprøver har de tatt?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Hei Ingvild
Hvis du ikke har lest om NTF her inne - så har flere skrevet som sine erfaringer og tanker om NTF og Bente Bakke
Nei, jeg har ikke lest om NTF- er det norsk thyroideaforbund?
Hva er det med endokrinologene på Aker og NTF som er negativt?
Og hvem er hun Bente Bakke og Nordheim? Og Hammerstad?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Hun høres jo rimelig oppegående ut da hun er jo også åpen for behandling med medikamenter med T3 hos endokrinolog:)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Har lest endel positivt om henne her inne også...
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Hei Ingvild
Faktisk lest endel bra om Ingrid Nordheim også.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Ingvild
Ja TSH på over 3 var mye! Hva er din Ft4 på da?
Jeg har også ganske høy TSH nå..Håper jo de kan gjøre noe med det, siden jeg har så mange symptomer....Men det høres jo ikke lovende ut....
Si fra hvordan det gikk på timen da! Hvis ikke de kan gjøre noe, blir det vel privatklinikk.
Hva slags blodprøver har de tatt?
3.november var min TSH 10,1
FT4 er 16,4
Jeg har begge antistoffene, altså anti-TPO og TRAS
Inne på Aker ble det tatt totalt 64 blodprøver + jeg hadde med meg en dunk med urin samla over ett døgn. Prøvene varierer fra stoffskifteprøver, diverse immunologiske prøver, binyrer, vitaminer og mineraler.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BenteR
3.november var min TSH 10,1
FT4 er 16,4
Jeg har begge antistoffene, altså anti-TPO og TRAS
Inne på Aker ble det tatt totalt 64 blodprøver + jeg hadde med meg en dunk med urin samla over ett døgn. Prøvene varierer fra stoffskifteprøver, diverse immunologiske prøver, binyrer, vitaminer og mineraler.
Oi, jeg kjenner jo ikke din historie, men kan du greie å leve med
De verdiene? Vil ikke fastlegen gi deg mer levaxin? Hvis du går på det da.....:)
Jeg kan ikke øke levaksin fordi 650 mcg pr uke er min smertegrense. Får sterke overdosesymptomer om jeg øker mer.