Hypothyreose uten antistoff
Hei!
Jeg er ny som medlem. Har snoket litt på debattforumet en stund og funnet mye interessant. Jeg begynte med Levaxin i september 2004 med en T4 på 12. Har øket gradvis medisinen, og ved måling mars 2005 T4 steget til 22. Måtte så minske dose og måling juni T4 ned til 13 igjen. Fikk masse kroppsverk ved oppstart av Levaxin og denne har ikke endret seg noe særlig. Vekten kryper sakte men sikkert oppover.
Jeg ble anbefalt hårmineralanalyse. Jeg fikk tatt den og kjøpte kosttilskudd basert på min metabolske type og mineraler for å rette opp ubalansen mellom disse. Når jeg studerte boksen med tabletter for stoffskiftet fant jeg at det inneholder "binyrepulver" og "hypofysepulver". Jeg sendte en mail for å få vite hva dette er, og fikk til svar at det er organ og kjertelekstrakter som kommer fra økologiske kalver på New Zealand og er blitt frysetørket. De skal etter hva jeg forstår stimulere egenproduksjon av hormoner i våre kjertler.
Fikk også beskjed på hårmineralanalysen at jeg har økt binyreaktivitet så jeg har bedt legen om å få testet binyrene mine. Har ikke fått tid ennå, men skal gjøre det.
Jeg spiser nå både Levaxin og tar dette kosttilskuddet. Kosttilskudd ca 1 mnd. Har lest litt om Armour. Kan dette kosttilskuddet være noe lignende? Noen som har erfaring med dette? Lurer på om det er dette som har gjort til at T4 raste ned igjen. Jeg kan så lite om stoffskifte ennå. Jeg trimmer mye for å holde vekten. Er ikke så veldig sliten fysisk, men hjernen min har tatt fullstundig ferie. Er sykemeldt.
Kan også nevne at huden min sprekker på halsen. Blir rød og klør. Hjelper ikke med kortison eller andre kremer. Noen gode råd? Kan dette også ha med stoffskiftet å gjøre? Er en slem sykdom har jeg fått erfare. Var ikke særlig syk før jeg begynte med Levaxin. Hadde noen merkelige symptomer som stivhet i ansiktet (trodde det var pga pc), vektøkning tross masse trim og moderat matinntak så jeg skjønte ikke bæret. Masse rot med menstruasjon, siste i januar. Nærmer meg overgangsalder.
Vel - dette ble mye. Takker for tilbakemeldinger og noen som kan mer enn meg om dette? Usikker på om jeg bør fortsette med kosttilskuddet.