Samme dosis Eltroxin i 4 måneder - men forskellige tal.
Kære naboer,
I Danmark har vi ikke et forum som dette for stofskiftesyge, så det er godt vi har gode naboer ;)
Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med hensyn til svingende stofskifte.
I over to år er jeg blevt behandlet med Eltroxin for autoimmunt lavt stofskifte. Problemet har dog været kendt i 6 år, men lægerne ville ikke behandle mig før for to år siden. Det undrer mig bare at mine tal ikke kan blive stabile.
Jeg får 100 mg. dagligt. Denne dosis har jeg fået i 4 og en halv måneder nu. Inden da havde jeg fået lidt for højt stofskifte med symptomer som rysten på hænder og søvnproblemer. Så man satte altså dosis ned til 100mg. dengang for 4 måneder siden.
Mine prøver har i disse 4 måneder vist lav tsh (0,14 - 0,64) og høj tyroxin plus t3. Men nu er mit tsh igen steget til 2,78 og t3 faldet til 1,4. Uden at jeg har ændret dosis.
Det andet interessante er at jeg fik taget en prøve hos min egen læge dagen inden jeg fik taget den samme prøve på hospitalet. Den ene viste tsh på 1,5. Den anden tsh på 2,78. Med én dags mellemrum!!!???
Jeg forstår ikke hvad disse svingninger i tsh (og frit tyroxin og t3) skyldes.
Jeg tager Dostinex for prolaktinom og har for 4 måneder side sat dette lidt op. Nu er prolaktin faldet til 348. Men altså tsh osv. steget.
Pyh...jeg føler mig som et medicinsk eksperiment. Har andre det som jeg? Hvad har I gjort for at få et stabilt stofskifte?
Kærlig hilsen