Vært hypo i 5 - 6 år. Medisineringen har gått opp og ned
Hei !
Jeg er ny her, og brainfoggen slår til mens jeg sitter her å prøver å finne rette taster å trykke på for å få til dette. Lykken står ofte den dumme bi, så vi får se om jeg får det til....
Trenger råd og meninger av dere. Vært hypo i 5 -6 år. Medisineringen har gått opp og ned, men har aldri landet på noe som gir meg et snev av en grei hverdag. I juli gikk jeg opp fra 100 mcg Levaxin til 100 og 150 mcg annenhver dag. Først i oktober økte legen ti 150 mcg hver dag. Nevnte for ham at jeg trodde jeg var overmedisinert...men, men. Fikk prøveresultater for en uke siden; TSH < 0,01, Fritt T4 24,8, Anti-TPO 155. Dette er bare noen av prøveresultatene. Triglyserider, Hematokrit, FSH og LH var over normen.
Ellers er natt og dag regjert av hjertebank, svettetokter, hodepine, mareritt de få timene jeg sover, vondt i brystet og veldig sliten. Den følelsmessige inkontinensen som preger en hypo glimrer med sitt fravær. Så det er noe positivt. Kan jeg f.eks seponere Levaxin helt en periode ?
Trenger noen ord... Tussa
Har så vondt, er det nyrene...binyrene ????
Hei, ser nesten ikke å skrive for tårene renner.
Sykemeldt siden august, økte Thyroxin. Klarer ikke å tenke klart,
nå. økte en gang til, fikk overdosesymtomer til tusen. Seponerte helt i noen dager,begynte sakte på 50µg igjen, ventet i 5- 6 uker gikk opp til 75 µg følte at jeg begynte å få hypersymtomer, men legen så på prøvene og økte til 100
etter nok 6 uker. Dette er 3 uker siden. Var hos legen på tirsdag og forklarte at jeg er snurrebass til tider, munnen stopper ikke å snakke, for så å bli ganske så nede.Våkner av høy puls og hjertebank hver natt, da har jeg også hodepine og varmetokker, mareritt preger den lille søvnen jeg får. Jeg har også stikk og trykksmerter i brystet når jeg våkner, men også på dagtid når pulsen farer og hjertet dunker som værst.
Sist onsdag statet det opp med smerter ved nyreregionen, men bare i venstre-siden. Disse smertene kommer og går også. Når jeg begynte å skrive dette var det forferdelig vondt, men er nå borte igjen. Blir redd, halvdelen min, altså mannen min er på reise, og det er ekkelt når dette setter inn. jeg blir redd!! Noen der ute som kan si meg noe om hva det kan være ?????
:cry: