Trekke fra helseutgifter på skatten
NAV sier
Sitat:
Har du og din familie hatt store utgifter til legemidler på hvit resept, vil dere i noen tilfeller kunne få refundert 90% av utgiftene over en viss grense. Medisinen må være markedsført i Norge, være reseptpliktig og skrevet ut av lege. Det er visse krav til kvitteringene som du må sende inn. Søknad og kvitteringer sendes til NAV Helsetjensesteforvaltning.
da blir det vel umulig å få fratrekk på thyroid og hydrokortison som er på registreringsfritak? samt kosttlskudd. Da er det ikke så mange hvite resepter igjen, for mitt vedkommende :cry:
Sv: Trekke fra helseutgifter på skatten
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
NAV sier
da blir det vel umulig å få fratrekk på thyroid og hydrokortison som er på registreringsfritak? samt kosttlskudd. Da er det ikke så mange hvite resepter igjen, for mitt vedkommende :cry:
Jeg tror, at det er to forskellige instanser, med to forskellige formål: NAV bevilger ekstra/individuelt tilskud til receptpligtig medicin, mens det er Skatte-etaten, der behandler retten til skattefradrag for kost/medicin/behandlingsomkostninger efter andre kriterier end NAV's. :?: Det mener jeg at huske fra andre gange på forummet, lignende spørgsmål har været stillet...
Det er sant som Anisa skriver. Man kan få dekket utgifter til medisiner fra Helfo gjennom bidragsordningen, det er ikke det samme som skattefradrag for store sykdomsutgifter. Heldigvis.
http://www.helfo.no/helsepersonell/l...it-resept.aspx
Skatteetaten har bedt om å få tilsendt mine kvitteringer. Det har de fått. Jeg venter på svar. Men jeg vet ikke om de der klarer å skille mellom alle kvitteringene fra apoteket, godkjente eller registreringsfritak, det er jo mange forskjellige medisiner det er snakk om. Skal fortelle dere om utfallet vink11