Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Hei alle!
Er helt ny her på forumet. Fikk for 14 dgr siden beskjed av fastlegen etter en vanlig årssjekk, at jeg hadde for høyt stoffskifte. Verdiene som ble tatt var Ft4- 28, TSH 0,01 og Anti-TPO 1300+. Blodtrykk på 130/90. Alle andre prøver var helt perfekte sa de untatt stoffskifteverdiene.
Det var det jeg fikk lest opp over tlf. og beskjed om at de sendte henvisning til sykehuset om videre utredning. Fikk raskt svar fra Sykehuset i Kongsvinger om å komme å ta blodprøver 4/7 på morran og time på Medisinsk Poliklinikk 6/7. Starter jeg på behandling da den 6/7 etter undersøkelse og vurdering av blodprøver eller må jeg igjennom røntgen etc. før det skjer noe.Synes dette er lenge å gå og vente når en er helt gåen og symptomene forverrer seg og blir sterkere for hver dag som går. Er det vanlig at de ikke tar tak i det med en gang og at folk må være helt i kjellern før de får utredning/sjekk/start på behandling? Har jo merka at formen har vært laber helt siden jul, men de siste 3 mnd har det vært hjertebank, høy hvilepuls og kjent at jeg på en måte har vært nervøs og usikker. Men slikt kan jo komme av mye og var ikke i mine tanker at det kunne være noe slikt og dette går nok over. Nå den siste uka har også kjertelen vokst litt og er synlig hoven samt en stram/stiv følelse på halsen men ingen feber utover at en er "varmere" enn ellers.
Er delvis ufør fra før etter å ha krasja med bil for mange år siden og fikk en nakkesleng. Fått kroniske stive muskler i nakken etter det, for musklene gikk igjennom ett traume. Går derfor svimmel i utgangspunktet og ble vel ikke akkurat bedre av at kroppen går på høygir. Blodet pumpes vel rundt fortere som derav kan gjøre svimmelheten verre eller? Er en pokkers kamp å være rastløs og gira men kroppen orker ikke. Sliten, influensasmerteaktig følelse og svimmel sukk...:( Fatter ikke hvordan jeg skal holde ut fram til da.
Har spurt på sykehuset om snarere time men det lot seg ikke gjøre. Da måtte jeg ringe legevakta om det ble så ille at jeg trengte øyeblikkelig hjelp. Ikke noe kunne gjøres før. Synes også det er dårlig med info om sykdommen av legen. Bare gir en beskjed om hva som feiler deg og sier en skal vente på time i posten. Så må en sitte der og vri hodet og finne ut alt sjøl. Ingen beroligende samtale der nei.
Måtte bare ha ut litt frustrasjon. Kanskje noen er i samme situasjon eller har vært der og kan dele litt med meg og kommentere litt av det jeg har skrevet. Hadde satt pris på det:) På forhånd takk og god helg til dere :)
Mvh Lise