Ny her, trenger litt hjelp!
Hei! Ny her! :) Fikk lavt stoffskifte for 10 år siden utløst pga svangerskap, har vært litt sløv og ikke fulgt helt med. Går på høy dose (tror jeg) 9*150 mgi uka. Har den siste tiden følt meg helt elendig, kjørt meg selv knall hardt psykisk og er nå total sliten. Tok prøve i forrige uke og her er svarene;
Tatt 23.10.07 Juni-07
fritt T4 28,2 ref 11-23 fritt T4 18
fritt T3 5,5 ref 3,5-7,0
S-tsh 0.002 ref 0.20-4,5
VitaminB12 287 ref 160-800
Vet ikke helt hva alt betyr, men noe er galt! :roll:
gikk av antidep i sommer, og lurer på om det kan være en forklaring til at jeg har steget så mye i T4? Skal med på dosen nå, legen vil ha meg ned på 7 tabl fra i dag av. Kan noen gi meg noen råd?
Har høy ft4 nå og trappe ned. Nå ligger ft4 på 28,2 i juni var ft4 på 18
Var hos legen i dag og fikk 14 dager sykemelding. Jeg har aldri vært så sliten som jeg er nå, gjennomsliten. Og har så vondt i kroppen at jeg er helt bekymret. Redd for fibromylagi, rett og slett.
kan det være det at en høy ft4 være grunnen til at jeg har så vondt? Føler meg helt skjelven og rar, psyken er helt kjørt og jeg har tankespinn. Håper kroppen lander når jeg kommer meg ned til 18-20- Noen som har erfaring?
Hei! Trening er bra, både for kropp og sjel sies det, men nå? Er så sliten og har så utrolig vondt i kroppen av å gjøre ingenting. Og har lite energi. Da får jeg høre at du må trene! Er det noen som har en suksess historie å dele i forhold til at trening hjelpe? Kanskje det får meg til å komme meg over dørstokken, og slutte med å være støttemedl på treningssenteret!