Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999
Hei jeg er en dame på 36. Jeg er gift, og har ei datter på 13. Bor i lofoten, i nordland fylke. Etter at jeg fikk dattera mi kom liksom ikke formen tilbake, dette var i 1994, men fikk ikke diagnosen lavt stoffskifte før slutten av 1999. Dette takket være min mamma som er legesekretær (i trøndelag), ingen andre som hadde tenkt på å ta prøve på stoffskifte, så hun tok nåla fatt og sendte inn prøver da jeg var hjemme hos henne på besøk. Begynte behandling i januar 2000, men føler meg fremdeles elendig fysisk sett, men angsten er nesten forsvunnet, og jeg føler meg sterkere, og mere stabil rent psykisk.
Har vært under medisinsk attføring, og i perioder under yrkesrettet attføring siden 1998. Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 99. Legene mener at mine plager ikke skyldes lavt stoffskifte, men er mye av psykisk art, og psykosomatisk. Lavt stoffskifte står ikke nevnt i mine papirer/tidligere søknader hos trygdekontoret. Har de med lavt stoffskifte noen trygderettigheter? Ble anbefalt å søke tidsbegrenset uføretrygd, men hadde ikke peiling på hva jeg skulle skrive som grunn, så jeg skrev at de måtte se i tidligere skriv fra lege. :roll: :?:
I dag fikk jeg endelig brev fra nevrologisk avd. Skal til EEG, pluss en time til nevrolog 1 juni. Ble henvist pga kramper og skjelvinger i kroppen. Det er joe mange andre rare ting jeg plages med også da. Hva er det de leter etter på EEG? Har hatt MR av hjernen for å utelukke MS pga en synsnervebetennelse, og den var undersøkelsen var helt fin.