Har nå testet ut Armour siden 1 des. 06. - både alene og i kombinasjon med Levaxin.
Har nå brukt Armour siden slutten av november (3 mnd.) og har kommet opp i en dose på 2 1/4 gain (135 mcg).
FT4 har i en lang periode vært lavene enn 5,1 (laveste reg.) men i slutten av jan. kom den opp i litt over 9:
FT3 har hele tiden ligget midt i skalaen
TSH har gått nedover på de siste prøvene og er nå helt i bånn,
Ved forrige prøve (sist mandag) hadde både FT4 (ca 8,1) og FT3 (litt over 3) gått litt ned, TSH var uendret. Jeg øket derfor med 1/4 grain. Formen er ikke helt på topp, for tiden jobber jeg 50% etter å ha vært 100% sykemeldt siden des. Er mye trøtt og sliten og merker det spes. på konsentrasjonen.
Bør jeg nå prøve meg på litt Tyroxin for å få FT4 opp eller skal jeg først øke Armoren til 2 1/2 g. så FT3 kommer opp til toppen av skalaen, for så å tilsette litt Tyroxin?? Ett eller annet må jeg finne på for jeg orker ikke å jobbe fult sånn som formen er nå!!
Hvor stor dose med Armour??
Har endel spørsmål til dere Armourbrukere, jeg:
Lurer litt på hvor mye Armour dere bruker?? og hvor lang tid tok det før dere kom "på topp"?? kombinerer dere med noe annet, f.eks levaxin?? og hvordan har formen blitt etter at dere begynte med Armour??
Er sikkert mange poster om dette her inne fra før, men hadde vært ok å hørt siste nytt fra dere som bruker Armour!!
Kan jo begynne med meg selv: for tiden bruker jeg 2 1/2 grain Armour ( 2 grain ca kl 0630 og 1/2 grain ca 1100), begynte i des. 06 og føler ennå ikke at jeg er i mål. Formen blir, sakte men sikkert, bedre- det som henger igjenn er at jeg er mye trøtt, sliten og ukonsentrert.