Løs mage ved oppstart av Lav Karbo diett?
Jeg hoppet for alvor på Lav Karbo dietten for et par dager siden (etter en stund hvor jeg hadde fjernet inntaket av poteter, ris pasta osv.).
Det har gått mye i kaninfor, diverse hjemmelagede rømme dressinger og litt kjøtt og kylling de siste to dagene.
I dag har jeg opplevd rumling, "rennende" følelse i fordøyelsen og løs mage de to (!) gangene jeg har måtte gjøre litt arbeid på "kontoret". Har ellers ikke hatt luftsmerter/plager utover hva som er normalt hos meg...
Er dette normalt?
Sv: Løs mage ved oppstart av Lav Karbo diett?
Hei :)
Min første tanke er bare at for å fordøye fett skikkelig må sekresjon av gallesafter og enzymer fra bukspyttkjertelen fungere skikkelig. Hvis man har for lavt stoffskifte, "virker" ikke leveren skikkelig og dermed uteblir gallesaftene. Bukspyttkjertelen vil jo også få lavere sekresjon. Derfor blir det mere fett i avføringen, og den blir løs. Slik er det jo når man har for lavt stoffskifte; alle celler og organer lider.
Nå er det ikke sikkert alt dette stemmer like godt hos deg, det kan godt hende du er allergisk mot noe av det nye du spiser også.
xx4
Det kan forklare den rare fargen og konsistensen :shock:
Vi får vel tro at fordøyelsen normaliserer seg så fort den kommer over sjokket :)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
voggis
Det kan forklare den rare fargen og konsistensen :shock:
Vi får vel tro at fordøyelsen normaliserer seg så fort den kommer over sjokket :)
Det er i hvertfall tydelig at du har gjort forandringer i kosten! :)