Kan eg ha høgt stoffskifte sjølv om TSH var fin?
Den vart i november målt til 0,76, nemleg. Legen min var sikker på at stoffskifte var problemet, då eg søkte hjelp i haust med trykk for brystet, muskelsmerter, ømme ledd, mage- tarmtrøbbel (diarè), utslitthet etc. Men prøvane var altså fine, dermed vart det utelukka, og fleire prøvar tekne.
Eg har fått diagnose D-vitaminmangel, og tek d-vitamin for harde livet - har gjort i 2 mnd. no.
MEN eg var hos augelegen i går, pga. langvarig raude og såre auger, det eine med ein del smerte - dessutan er høgre pupill aldri så lite større enn venstre. Augelegen oppdaga for høgt trykk i høgre auge (muligens også i venstre, men marginalt), og nedsett tåreproduksjon i høgre. Eg gjekk difor heim med augedråpar, gele til nattbruk og vert innkalt om 3 mnd. for å sjå om trykket aukar.
Så viser eit enkelt google-søk meg at desse augeproblema mine kan vere symptom på høgt hyperthyreose? Som altså har vore mistenkt tidlegare i prosessen...
Eg lurer difor på - er det vits å spørre legen om nye stoffskifteprøver?
Sv: Kan eg ha høgt stoffskifte sjølv om TSH var fin?
JA. Det er det virkelig. Det er store forskjeller på prøver hos samme pasient samme dag på prøver som er tatt kl 08 og kl 0830. Det er derfor viktig å få tatt morgenprøve, og at når man begynner å få symptomer som kan tyde på stoffskifteproblem, så oppsøker man lege pånytt igjen etter 4-6 uker dersom symptomene ikke gir seg.
En TSH prøve på 0,76 i november kan være helt anderledes i februar, den kan ha endret seg på bare få uker. Du kan også være i en fase hvor du er i ferd med å utvikle stoffskifte sykdom hvor stoffskifte svinger mellom høyt og lavt en periode. Symptomene mellom høyt og lavt stoffskifte er ikke lett å skille mellom alltid.
Det jeg anbefaler deg nå er å få ny legetime, få tatt alle stoffskifteprøver FT4, FT3. TSH, TRAS, anti TPO.
D vitaminmangel er vel snart å regne som en folkesykdom. Håper du tar "riktig" tilskudd i form av D3 og uten kalsium, og i høye doser. Min D3 verdi var på 23 i fjor sommer. Når jeg målte pånytt i november etter å ha tatt 2000-3000iu daglig var verdien på 80 (37-131). Det vil si midt i refområdet og ikke mye å skryte av etter et halvt år med det som av skolemedisinens verden regnes som høy dose.