Sv: Kommer visst ingen vei.
Oi, det lyder meget forvirrende og trist, synes jeg. Især hvis du har prøvet at gå ned på 75 mikrogram før og det ikke var godt ...
Jeg forstår heller ikke, hvorfor thyroid skulle give flere antistoffer?
Og hvorfor kan du få Liothyronin, når du ikke kan få thyroid?
Forvirret med solidarisk Nielsigne :mrgreen:
Det som er det verste er at siden jeg har så dårlig erfaring med min tidligere fastlege, så tør jeg ikke stille for mange spørsmål og krav heller. Etter jeg den gangen bare ble stemplet som deprimert og som at det er noe galt i hodet og ikke i kroppen, så er jeg så redd for å bli stemplet som det igjen.
I tillegg er jeg så redd for at de ikke skal takle at man kan noe om det, så jeg er så forsiktig når jeg spør og starter ingen diskusjoner, selv når jeg er dypt uenig i det de sier. Spør bare forsiktig og når jeg føler meg avfeid gir jeg meg.
Jeg som egentlig er en person som ikke lar meg pille på nesen, er så redd for å bli stempla som flere rare ting. Enn jeg allerede har i papirene fra de siste årene.
Hvem skulle trodd at jeg kunne bli så passiv. Visste ikke jeg hadde det i meg en gang. desp1
jeg kender det alt for godt, det der
kram1
kan du ikke tage en bisidder med næste gang?
Tror nok jeg heller må finne en lege med skikkelig kompetanse, og dra dit etterhvert. Jeg hadde jo hørt det om den første jeg gikk til privat, men det var ikke en jeg fikk tillitt til. Var blitt anbefalt av noen andre som hadde vært der.
Neste gang tror jeg jeg skal lese her inne og finne noe utfra det isteden.
Må bare ta en liten "pause" før jeg går på jakt etter noe nytt, tror jeg. Samboer, er ikke intressert i og lese og lære, så det hjelper ikke å ha han med. Så jeg får nok ta det selv. :) Kampånden finnes jo inni meg, jeg må bare finne den igjen.
Heia Qavink11
Føler med deg. Vil bare si at det ikke nytter å forholde seg til skolemedisinens verden når det gjelder problemene vi sliter med. Jeg sitter bare der å tenker "huff, så lite du vet". Velger rett og slett å synes synd på dem, og samtidig anse meg selv som langt mer kunnskapsrik. På den måten oppnår jeg å ikke føle meg tråkka på. Og jeg vet at jeg har rett. Det forteller kroppen min meg.
Jeg skal fortelle deg om min synachten test (som forøvrig IKKE tester for binyretretthet, kun addisons). Jeg hadde tatt kortison den dagen. Prøvesvaret på Cortisol skal være på over 550. Mitt resultat var på 560...med HC i kroppen. Likevel blir jeg ansett som frisk og har ikke behov for HC ifølge legen. Da vet jo jeg hvem som har rett, og er lykkelig over at fastlegen allerede har skrevet ut en blåresept slik at jeg har HC ihvertfall et år fremover.
Konklusjonen min er at du må henvende deg til andre enn skolemedisinere, og mist ikke troen på at du har ret...for det har dukram1
Det er ikke bra at det skal være sånn. :cry:
Har lest om dem som har bestilt fra scanlab selv, og jeg tenker jeg skal gjøre det etterhvert, men jeg skal vente lite. Skjer så mye i livet mitt fremover nå, så jeg må få ting på plass, før jeg starter prosjektet "bli frisk selv".
I mellomtida får jeg pøse på med ulike vitaminer, for det har faktisk litt effekt. xx9 Har fjernet dem over en periode, for å se om det bare var innbilning, og det var det ikke.
Qa, ett godt råd til deg; kom deg til privatlege. Prøv Dag Schiødt på Heggeli Helhetsmedisin. Ellers er min lege på Balder også ok, selv om jeg har skjønt at det heller er unntaket enn regelen når det gjelder Balder.
Privatlege er dyrt, men er det likevel ikke om du blir bedre.
Ikke for å være nedlatende ovenfor de som går til endokrinolog, men jeg må bare si at jeg ikke i mine villeste fantasier hadde tatt meg bryet med å gå til en sånn etter hva jeg har lest. Det er bare en ekstraomvei som leder til nye frustrasjoner og nederlag, vel og merke dersom man er i gruppen av de som ikke responderer godt på standard behandlingsmåte. At jeg ikke responderte godt på standard behandlingsmåte tok det meg 5 mnd på Levaxin å finne ut av. Etter det gikk jeg rett på det såkalte "alternative" legemarkedet, hvilket jeg ikke angrer på i dag. Jeg er glad jeg ikke tok den ydmykende runden til en endokrinolog. Hva kunne han/hun ha gjort som ikke fastlegen kunne? De opererer jo etter samme prinsipper.
Må legge til at endokrinologer sikkert er kjempealrighte folk. De er bare ikke oppdatert på hva slags behandling mange blir friske av.
Du bør få testet binyrene, og få prøvd ut behandling med Erfa Tyroid.
Lykke til da, Qahjerte1
Jeg har vært hos privat endokrinolog også jeg. Jeg fikk vite at noen andre her jeg bor hadde fått så god hjelp der, etter å ha slitt med legen sin. Dessverre synes ikke jeg det samme.
Så jeg betaler gjerne, bare jeg kommer videre!
Så jeg skal ta tak i det etterhvert.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Qa
Jeg har vært hos privat endokrinolog også jeg. .
Ok:-) Alt som har "endokrinolog" i seg er antakelig noe uheldig, dessverre. Jeg mente egentlig privatlege som ikke er endokrinolog...., og da kun de privatklinikker som er listet opp på forsiden av forumet. Disse skal være kjent med såkalt "alternativ" stoffskiftebehandling (som overhodet ikke er så alternativ).
Ser at noen av danskene her inne har fått Erfa at endokrinolog i DK, men det regnes vel som ganske revolusjonerende og nytt!!
Formen min på 125 mcg Levaxin var helt elendig om det kan være noen trøst. Jeg levde da omtrent som om jeg hadde ME. Det skyldes antakelig at binyrene mine ikke var rede for stoffskiftemedisin, og at medisinen (Levaxin) ikke på langt nær virker så bra- på meg iallefall- som tyroid. Er ikke i mål ennå, men formen min kan du gange med ti sammenliknet med da jeg gikk på bare Levaxin. (Nå går jeg på Erfa og binyrestøtte i form av hydrokortison).