Sv: Arbeid, men ikke alltid
Det finnes to-tre forskjelliger ordninger hos NAV som jeg fortiden vet om.
- Du kan jobbe hos ASVO. Lønn hos de, kan variere fra kr 20-30, kanskje mer. Hos de er 50% stilling det laveste du kommer.
- Du kan være utleid fra ASVO til en annen bedrift, f.eks. butikk, kommunen, osv.
- Hvis sosial kontoret hos din kommune har en "Motivasjonslønn" ordning, kan du jo prøve å søke om det. Inntekten her i fra, er ikke skattet, blir gitt som en ytelsesordning, og kan variere fra 10-100 kr. Hvor mye du kan jobbe, blir bestemt ut i fra NAV. Men vær OBS! på at ikke alle sosialkontorene har en slik ordning. Du får ikke noe pensjonspoeng av denne ordningen.
Jeg har gått på den siste ordningen i 3-4 år. Og har fungert bra i den. Jobber når jeg er i form til det. Jobber i kommunen, med kommunens hjemmeside. Trives med det, siden jeg slipper å tenke på at jeg kan bli oppsagt, hvis jeg kommer sent på dagen på jobb, eller uteblir fra den en hel uke i slengen. Men nå når "kontrakten" med NAV går ut i nov mnd, blir jeg mest sansynelig å jobbe via ASVO hos kommunen.
Sv: Arbeid, men ikke alltid
Tingen er jo at jeg gjerne vil beholde en jobben jeg har. Siden den fungerer for meg.
Men siden det kan ta litt tid mellom det kommer nye prosjekter, så står jeg litt med skjegget i postkassen i den perioden.
Men jeg finner vel ut av det. Kanskje ta en prat med arbeidsgiver og NAV om det etterhvert.