-
Dr. Oftebro
Hei
Først må jeg si at dette er første gangen jeg skriver her inne og håper jeg skriver på riktig sted, hvis ikke beklager jeg det :)
Jeg ser at det er en del innlegg om Dr. Oftebro her inne, men det er ganske gamle innlegg og lurer på om det er noen her inne som har vært i kontakt med han den siste tiden, og kunne dele deres erfaringer med meg.
Må man fullføre alt hos dr. oftebro eller kan man etter at man har fått resultatet ta det videre på balderklinikken eller fastlege?
Får man kopi av prøveresultatene?
Må man gjennom dette kurset for å få veiledning og medisin?
Er det ellers noe erfaringer på både godt og vondt man må ta med seg?
På forhånd tusen takk for alle svar!
-
Sv: Dr. Oftebro
Heisann
Jeg var hos Oftebro for 11 år siden, og la meg enkelt si at han er en mann av få ord. Han sier ikke mer enn han må. Mulig han har endret dette, men det vet jeg ingenting om. Han skriver ikke ut thyroide medisiner har jeg lest fra andre på dette forumet. Du har krav på å få utskrift av prøvesvarene dine. Det er din journal. Du kan selvsagt ta med deg resultater fr en lege til en annen. Ikke alle liker dette, men selv har jeg god erfaring med å ta med meg resultater fra Balder til fastlege.
-
Sv: Dr. Oftebro
Hei. :)
Ser at du ikke har fått særlig respons på spørsmålet ditt så langt.
Jeg var hos Oftebro for første gang i oktober 2010, og er nå i behandlingsopplegg hos han.
Jeg fikk med meg kopi av prøveresultatene da de forelå, og har levert de til fastlegen min, som etterhvert kommer til å ta over ansvaret for medisineringen min.
I avtalen som jeg gjorde (og alle må underskrive for å få time) med ham, har jeg sagt meg villig til minst 3 konsultasjoner hos ham - pluss stoffskiftekurset.
Etter at prøveresultatene forelå (på konsultasjon nr. 2), satte han meg på tilskudd av ulike vitaminer og mineraler som kroppen hadde underskudd på. Etter 6 uker, begynte jeg deretter på opptrapping av Levaxin (T4) og Liothyronin (T3). Resepter på disse medisinene ble sendt meg i posten.
I mars vil det være 3 mnd siden jeg startet med medisinene, og jeg er derfor satt opp til ny time hos ham da, for å sjekke om dosen jeg har er adekvat.
Grunnen til at han vil vi skal delta på stoffskiftekurset, er at han ser det som sitt ansvar at vi skal få tilstrekkelig kunnskap om -og skjønne alvoret i, diagnosen.
Jeg innrømmer at jeg i utgangspunktet var litt skeptisk til hele kurset, da jeg har lest meg godt opp på emnet selv, men det viste seg at jeg hadde VELDIG mye igjen for det! Selv om jeg i utgangspunktet satt med en del kunnskap fra før av, så følte jeg at jeg fikk et mye dypere innblikk i temaet.
Når det gjelder informasjonen Dr. Oftebro gir, så kan jeg til dels være enig i at han kanskje kan være litt kjapp, men jeg hadde selv spørsmål klar da jeg kom til første konsultasjon, og følte jeg fikk gode svar på de. Han opplyser ikke mer enn det han "må" der og da, men jeg syns han gjorde opp for det på kurset. Der var han veldig informativ og saklig, samtidig som han gav oss deltakere god anledning til å stille spørsmål.
Min erfaring med Oftebro så langt er veldig positiv, og det jeg opplever som det aller beste ved ham, er at han er utrolig imøtekommende og hyggelig, og at han virkelig tar deg på alvor! Det å bli møtt av en lege som bekrefter at en ikke er "lat og sytete", men at en virkelig er syk, og ØNSKER å hjelpe så godt han kan, er en god opplevelse! :)
Ønsker deg masse lykke til.