Høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel. Nå lavt.
Heisann.
Fødte gutt nr 4 i januar og etter ca 14 dager begyndte vondtene i kroppen min og gjøre seg gjeldene....så tok kontakt med legen min i mars da disse vondtene bare ble vondere, hun fant ingenting (jeg var redd det var revmatisme da min mor og mormor er plaget av dette) men det trodde hun ikke og ba meg komme tilbake i mai - juni dersom jeg fremdeles hadde vondt!!!!!
Så jeg bestillte time hos privat revmatolog som også viste seg å være endokrinolog og tok blodprøver og der viste det seg at jeg hadde høyt stoffskifte, men han forundret seg litt over at jeg hadde høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel som varte i et halvt år. så han ville avvente medisiner litt for å sjekke det en mnd senere, da han mistenkte at stoffskifte ville bli lavt...så en mnd senere så viste blodprøvene at alt var innenfor normalen, men at jeg skulle kontrollere litt senere....det ble også gjordt i august og da viste TSH: 13 FT4: 9 og FT3 2,7 og startet med Levaxin 50 mg pr dag
Tok så nye blodprøver i september, da var TSH: 16 FT4: 11 FT3: 3,2 og tok Levaxin 4 gr. pr uke 50 mg og 2 gr. pr uke 100mg
Tok så nye blodprøver igår og da var TSH: 13 FT4 12 FT3: 3,5
hadde også legetime samtidig igår og legenspurte meg hvordan jeg hadde det og jeg sa som sant var at jeg er ganske så sliten og trøtt og orker jammen nesten ingenting og null kjønnsdrift, men følte veldig på meg at hun ikke trodde meg særlig, og hennes kommentar var at stoffskifte mitt var ikke såå veldig på tur....og jeg har jo ikke særlig peiling på disse verdiene at jeg kan uttale meg om det.....
så mitt spørsmål er : kan noen fortelle meg litt om verdiene mine?? er jeg helt på bærtur..???
Takker på forhånd om noen kan forklare meg litt her :-)
Synes det er såå vanskelig å gå og "klage" til legen min....
da hun synes å gi meg inntrykk av at stoffskifte mitt ikke er så ille på tur.....
er ikke helt typen til å bare forlange eller å si at jeg faktisk ikke føler meg bra når jeg faktisk ikke kan så mye om stoffskifte heller selv, har lest mange innlegg her, men føler vel egentlig bare en større forvirring av masse tall og mange rare ord.....og sliter skikkelig med å huske det jeg har lest og klare å få en sammenheng med det jeg leser.....og følelsen av å være en enda større hypokonder jo mer jeg leser og jo mer som stemmer overens med det jeg kjenner på kroppslig.....og da blir det vanskelig.....og jo mere nedstemt blir jeg
går og prater med en psykiater en dag i uka, han har litt peiling på stoffskifte,,,,,og vi har snakket litt om det...han er også uenig i legen min ikke vil sende meg til endokrinolog, han har også vært uening i dosen hun gir meg....(levaxin)
nå er snart barselpermisjonen min over og jeg føler hele permisjonen har gått rett i dass for å si det rett ut......og jeg skal tilbake i jobb i november....kan ikke helt skjønne hvordan jeg skal klare det....med 4 barn hjemme og en 100% jobb.....
kjente her noen dager at kroppen spillte litt på lag...og tenkte at nå har jeg sikkert kommet på en dose som er riktig..men nå i noen dager er kroppen ute og kjører igjen, knærne, armene og fingrene værker som bare det...og er sikkert 20 kg hver......
ble et skikkelig syteinnlegg av meg dette....men er rimelig frustrert....
Sv: Synes det er såå vanskelig å gå og "klage" til legen min....
skulle også skrive inn mine siste blodprøver tatt for 2 uker siden
TSH: 13
FT4: 12
FT3: 3,5