Hei,er ny her og har lest og lest på forumene .mye nyttig å lese her.
Men,har noe jeg lurer på;
Har blitt temmelig sliten etter å jobbe 2-4 timer men har hentet meg inn med mat og pause.har hatt det sånn noen år.Men fikk da i høst pluttselig galoperende hjerte,det raste avsted nesten som det var helt ute av kontroll.varte vel i ca 5-15 min i hvert anfall.vert til ekg men inenting unormalt.siden har ting blitt verre.Har ikke overskudd og mangler energi.Går liksom helt tom og må rett å slett bare ligge rett ut å "lade" batteriene.prikking i huden på armer/hender,vondt i muskler/nakke.Dunkel hodepine som vare i flere dager før den gir seg.Noen dager er bedre mens andre dager er bare elendighet.Har lest på div ang stoffskifteproblemer og har vært hos fastlegen for blodprøver og forklart situasjonen.
Verdier;060410
Fritt t4-17 (9-22).
TSH -0,87(0.20-4.30).
+ endel andre prøver men ikke t3.
Tatt nye prøver medio mai;
Fritt t4-19
TSH -0.40
Anti tpo<10 (<50)
jern 13 (9-34)
Natrium serum 146 (137-145)
+ endel andre prøver,men fremdeles ikke t3.
Fastlegen vurderte dette som lavt stoffskifte og jeg er nå begynt på levaxin 25 mikrogram,3 dager i uken.Lurer på om dette kan være riktig.?
Vil ikke levaxin øke t4 og senke TSH.? Og desuten synes jeg at det liksom mangler endel prøver som jeg ikke kan se at jeg har tatt.Jeg er helt fersk i dette og tar imot tips med takk.
hilsen Kjell.