Operert med påfølgende lavt stoffskifte
vink11Hei alle sammen vink11 er ganske ny her inne som aktiv bruker, men har vært inne og lest lenge....så flott at det finnes et forum som dette som vi kan stille spørsmål. All honnør til Sonja :p jeg ble operert for svulst på sjoldbruskkjertelen for ett år siden, med påfølgende lavt stoffskifte. Men jeg var syk i 9 år før operasjon. Jeg går nå på 50 microgram levaxin 5 dager i uken, og 100 microgram 2 dager i uken. Formen er stigende, om enn veldig seint. Det jeg lurte på var om en blir dårlig av å ha gjort for mye eller om en blir dårlig uansett :? Kanskje litt dårlig formulert, men jeg blir ofte veldig dårlig etter å ha pressa meg litt ekstra enten på jobb eller privat. Sliter da med konsentrasjon, verk i ledda, utmattelse og angst :sad: Det blir ofte så ille at jeg må ta det helt med ro over mange dager før kreftene kommer tilbake. Noen med samme erfaring??
Kan så liten doseøkning virkelig gi så store utslag?
Hei alle sammen! Jeg blir behandlet med Levaxin etter struma-operasjon og påfølgende lavt stoffskifte. Etter at jeg begynte med 50 mcrg daglig fikk jeg en ro i kroppen som det var lenge siden jeg hadde følt på, og det var deilig. Men så gikk F4 litt ned (11), og jeg følte meg jo mer eller mindre sliten og syk hele tiden, så legen ville at jeg skulle øke dosen med 100mcrg i uken. Etter to uker ble jeg mer og mer urolig inni meg og ble stresset av alt og ingenting :? Det har nå gått 6 uker etter doseøkning, og jeg er fortsatt like urolig og ustabil i humør. Dette er veldig slitsomt og jeg lurer på om noen kan si noe om de har opplevd noe lignende. Det var jo så liten doseøkning. Kan den virkelig gi så store utslag? Da vil jeg heller være småsyk og rolig til sinns :cool:
Veldig takknemlig for svar norsk1