Noen som har hatt ødemer / "vann" i kroppen - og blitt kvitt det?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
ForumInfo
HYPOTYREOS FÖRR och NU – en genomgång.
Med tillatelse av Karin Munsterhjelm Ahumada
År 1878 lancerade dr.William Ord, efter att ha obducerat en hypotyreot kvinna, för första gången begreppet
”myxödem”. ”Mucin” – en geleartad mukös vävnad - förekommer normalt i alla vävnader, men han hittade detta ämne anhopat i mycket högre grad hos denna kvinna. Mucin samlar vätska och anrikar sig hos hypotyreota i högre grad än hos icke hypotyreota framför allt runt ögonen och på överarmarna lateralt. Detta förekommer dock ej alls hos alla. (2)
Jeg har nå brukt Erfa i drøyt fem måneder - pluss endel kosttilskudd, hormonkremer og Adrenal Cortex -
men fremdeles har jeg lave temperaturer og også vann i kroppen :sad:
Jeg ser det best når jeg spenner ut fingrene, da popper de små "fettputene" opp...
Er det fordi jeg ikke trimmer (les: går tur) hver dag :?:
FORTELL comp2 pleaase
Sv: Hypothyreose før og nu - en gennemgang
Gå tur hver dag er trim.....
Tar du høy nok dose da Kevlin ? Hvor mye er du kommet opp i ?
Jeg hadde ikke ødemer, men det må jo ha vært vann når jeg gikk så fort ned.
Jeg har det vel på at 5mnd skulle være tilstrekkelig tid til å finne ut om ERFA funker for deg, men du må jo ta nok da.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Gå tur hver dag er trim.....
Tar du høy nok dose da Kevlin ? Hvor mye er du kommet opp i ?
Jeg hadde ikke ødemer, men det må jo ha vært vann når jeg gikk så fort ned.
Jeg har det vel på at 5mnd skulle være tilstrekkelig tid til å finne ut om ERFA funker for deg, men du må jo ta nok da.
Målet er å gå tur hver dag.. :oops: liker best å gå sammen med noen jeg, da.
Jeg har økt på ganske forsiktig: syns jeg (men ikke legen) - nå planlegger jeg å holde meg på 3,5G noen uker.
Erfa'n fungerer på meg :) og jeg er SÅ happy for at Levaxin og Liothyrenin ga meg dårlige reaksjoner xx9
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Kevlin
Hej Kevlin kram1
Din beskrivelse passer fint med de dage/perioder (hos mig), jeg ikke får nok af proteiner (kød, fjerkræ, men underligt nok ikke fisk) i kosten + pga. af de skrabede måltider - ikke salt nok. Ofte sker det nemlig, at lige så snart jeg har spist "rigtig" mad, at vandet bare driver og driver... xx1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Hej Kevlin kram1
.. så snart jeg har spist "rigtig" mad, at vandet bare driver og driver... xx1
Kram-igjen xx4 Anisa - veldig glad for at du er her kys1
Jeg håper ikke det er detxx1 for skam å si, så har jeg aldri vært helt go' når det gjelder kosthold.
Ble litt bedre da jeg ble mamma for 12 år siden, men passer nok mer på hennes sunnhet, enn min egen :roll:
Sv: Noen som har hatt ødemer / "vann" i kroppen - og blitt kvitt det?
Er mammasyndromet det Kevlin - bare spør avkommet :)
Hver tar vi et liiite skritt nærmere.....