Forsøkskanin i Nord Norge.
Hei.
Ble for andre gang operert i januar i år og da tok de hele kjertelen.
Første gang jeg ble operert var i 1983.
Denne gangen tok de ikke engang røntgen av halsen før operasjonen så jeg fikk rett i mine bange anelser.
Stemmebåndet er permanent skadet, dette er påvist hos ØNH på UNN i Tromsø. Jeg har store problemer med svelge-muskelaturen og må sove med tre puter for å unngå reflux.
Jeg har måttet kontakte både komunnelegen og Sykehusledelse før de tok meg på alvor.. Nå er jeg så utslitt, je orker snart ikke mere. Var nå før helga hos legen, (sommervikaren til min fastlege) og hun kjørte meg opp fra 1000mg calcium til 2000 mg pr dag + at hun skrev resept på D-vitamin som jeg nå må begynne å ta hver dag. Hvorfor det? jo, hun sier at for at kroppen skal kunne ta opp calciumet jeg trenger siden også biskjoldbruskkjertlene ble fjærnet/skadet under operasjonen så må jeg ta D vitamin. Dette har aldri han som er min fastlege sagt... Jeg er så dårlig nå, med bare halv pustekapasitet, reflux, svingende stoffskifte da de enda ikke har funnet rett dose Levaxine og dette med at jeg må ta calcium og de ikke tar ordentlig tak i dette for å få nivåene riktig.
Har ikke kunnet jobbe siden operasjonen i og med at jeg har store problemer med stemmen...
Hva skal jeg gjøre for å få hjelp? Jeg orker snart ikke mere å hadde jeg visst utfallet av operasjonen hadde jeg heller valgt å gå på Neo-mercazole og Levaxine et par runder til for å se om det kunne ha rettet opp (tatt knekken på) skjoldbruskkjertelen som vokste igjen. Hjelp!
Hva kan man lese ut i fra disse blodprøvene?
http://i813.photobucket.com/albums/z...eutavdette.jpg
Håper dere kan tyde dette bildet selv om det er liten skrift og uklart.
Her er blodprøver som er tatt i ett år etter operasjonen.
Jeg er fremdeles i meget dårlig form og nå har jeg fått konstatert at det vokser noe over stemmebåndene (der det ene er satt helt ut av funksjon etter operasjonsskaden - se mitt innlegg om dette). Må nå til Oslo for utredning og ny operasjon da dette stenger mine luftveier mer og mer og jeg har nå kun 1/3 dels åpning for luftveiene ved/over stemmebåndene og anstrenger meg meget for å klare å puste.